Το διαβάσαμε στο aspaonline.gr και μας άρεσε!
Πώς όμως μπορούμε να ανταποκριθούμε σωστά στο ρόλο αυτό; Ποιες είναι οι μικρές καθημερινές πράξεις που θα κάνουν τη διαφορά στη ζωή του παιδιού μας; Αγαπάμε και νοιαζόμαστε για το παιδί μας, αλλά πώς μπορούμε να γίνουμε ακόμα καλύτεροι γονείς; Τι πραγματικά σημαίνει νοιάζομαι για το παιδί μου;
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι το βοηθάω να χτίσει χαρούμενες αναμνήσεις. Η σημερινή μέρα είναι η παιδική ηλικία που θα θυμάται ως ενήλικας.
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι νοιάζομαι για την εκπαίδευσή του, την ανάπτυξη της προσωπικότητάς του, την καλλιέργειά της ψυχής του και την ευτυχία του και όχι απαραίτητα για τους βαθμούς του.
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι γεμίζω τον κουβά της αυτοεκτίμησής του τόσο πολύ, που ο υπόλοιπος κόσμος να μην μπορεί να κάνει αρκετές τρύπες ώστε να τον αδειάσει – όπως είπε και ο Alvin Price.
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι φροντίζω τη διατροφή του και τη συνολική του υγεία. Προσέχω τι μαγειρεύω στο σπίτι, το βοηθάω να μάθει να κάνει σωστές επιλογές (γιατί δε θα είμαι πάντα δίπλα του) και γίνομαι το καλύτερο παράδειγμα προς μίμηση – στη διατροφή και όχι μόνο.
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι το βοηθάω να γίνει ανεξάρτητο. Δε θέλω να με έχει ανάγκη. Δε θέλω να είμαι η πατερίτσα, χωρίς την οποία δεν μπορεί να προχωρήσει. Δε θέλω να το αποδυναμώσω κάνοντας τη ζωή του εύκολη.
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι το ενθαρρύνω να ασκείται, να αθλείται και να ανακαλύψει φυσικές δραστηριότητες που θα το ενθουσιάσουν. Και για τα Σαββατοκύριακα, τι καλύτερο από το να βγαίνουμε από το σπίτι μαζί, να κάνουμε τις βόλτες μας μαζί και να εξερευνούμε τη φύση μαζί;
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι σιγουρεύομαι ότι έχει αρκετό ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι. Μέσα από το παιχνίδι θα αναπτύξει τη δημιουργικότητά του, τις κινητικές, κοινωνικές και συναισθηματικές του δεξιότητες. Το παιχνίδι είναι το «επάγγελμα» των παιδιών. Το παιχνίδι είναι προτεραιότητα!
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι αντιστέκομαι στον πειρασμό να το πιέσω να γίνει αυτό που δεν είναι. Ένας εύστοχος παραλληλισμός είναι ο εξής: Το παιδί μας μοιάζει με ένα σπόρο που ήρθε σε ένα πακέτο χωρίς ετικέτα. Η δουλειά μας είναι να παρέχουμε το σωστό περιβάλλον και τα θρεπτικά συστατικά και να αφαιρούμε τα παράσιτα. Δεν μπορούμε να αποφασίσουμε τι είδους άνθος θα πάρουμε, ούτε ποια εποχή θα ανθίσει.
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι του διδάσκω πώς να διαχειρίζεται τα χρήματά του. Το σύστημα με τα 3 βάζα είναι ένας καταπληκτικός τρόπος για να κάνει την πρώτη του γνωριμία με τις έννοιες της εξοικονόμησης και της αποταμίευσης.
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι προσέχω πώς του μιλάω. Ο τρόπος που μιλάμε στα παιδιά μας επηρεάζει τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο γύρω τους και τον εαυτό τους.Τα θετικά μας λόγια είναι σπόροι που φυτεύονται στο μυαλό του και ενισχύουν την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθησή του.
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι περνάω χρόνο μαζί του. Αν ο χρόνος μου μαζί του είναι περιορισμένος λόγω συνθηκών, φροντίζω ώστε την ώρα που είμαστε εκεί να βρίσκομαι εκεί και συναισθηματικά – σώμα και πνεύμα.
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι θέτω όρια. Στόχος μου δεν είναι να είμαι αρεστός. Στόχος μου είναι να είμαι ο γονιός. Λέω «ναι» ή «όχι» ανεξάρτητα με το τι κάνουν οι άλλοι γονείς. Εγώ αποφασίζω τι είναι το καλύτερο για το δικό μου παιδί.
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι όταν μου μιλά σταματάω για λίγο αυτό που κάνω και το κοιτάζω στα μάτια. Όταν έχει την αμέριστη προσοχή μου θα σταματήσει να νιώθει την ανάγκη να επινοεί δικαιολογίες προκειμένου για να κερδίσει το χρόνο μου.
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι πιστεύω στο παιδί μου και του το λέω. Όταν το παιδί ξέρει ότι πιστεύω στις δυνατότητές του θα φανεί αντάξιο των προσδοκιών μου και θα λάμψει.
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι το αγαπώ χωρίς όρους και του το λέω συνέχεια. Ακόμα κι αργά το βράδυ. Όταν ήδη κοιμάται. Όταν περάσω από το κρεβάτι του να το σκεπάσω και να του δώσω ένα φιλί στο μάγουλο.
✔  Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει ότι νοιάζομαι για τη μαμά του. Η μητρότητα είναι δύσκολη και πρέπει να νοιάζομαι εξίσου για τις δικές μου σωματικές και συναισθηματικές ανάγκες. Νοιάζομαι για το παιδί μου σημαίνει νοιάζομαι για τον εαυτό μου.
———-
Ευχαριστώ το nestlenoiazomai.gr με τη συνεργασία του οποίου έγινε το σημερινό post, που μας υπενθυμίζει να νοιαζόμαστε για τον εαυτό μας, για τα παιδιά μας αλλά και για τους άλλους.
ΠΗΓΗ: aspaonline.gr