Σελίδες

Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2015

Πότε οι αγορές και τα δώρα προσφέρουν χαρά





Σημαντικότερη η εμπειρία της αγοράς ενός αντικειμένου






Δημοσίευση:8/12/2015, 5:00μ.μ.

Οι ψυχολόγοι, σκεφτόμενοι τα άτομα που την τελευταία στιγμή τρέχουν αγχωμένα για να βρουν δώρα για τους αγαπημένους τους, κατά διαστήματα μελετούν πώς λειτουργεί το μυαλό του ανθρώπου όταν αγοράζει κάτι, για παράδειγμα ένα δώρο.

Καθώς δεν υπάρχει εκτεταμένη έρευνα που θα μπορούσε οριστικά να αποφανθεί πότε η αγορά αντικειμένων δίνει χαρά -σε αυτόν που προσφέρει και σε αυτόν που δέχεται- μπορούμε απλώς να αναφέρουμε κάποια συμπεράσματα των μελετητών για την προσφορά δώρων.

Σημαντικότερη η εμπειρία της αγοράς ενός αντικειμένου

Έρευνες στην ψυχολογία δείχνουν ότι η εμπειρία μας κάνει πιο ευτυχισμένους από ό, τι τα ίδια τα υλικά αγαθά. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε κάτι που έχουμε αποκτήσει, κάθε μέρα, ο αρχικός ενθουσιασμός για το αντικείμενο ξεθωριάζει. Οι εμπειρίες, αντιθέτως, εξακολουθούν να προσφέρουν ευχαρίστηση, όποτε τις θυμόμαστε.

Ο Ryan Howell, επίκουρος καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Σαν Φρανσίσκο, έχει διεξάγει μελέτες που αποδεικνύουν ότι όταν οι άνθρωποι ξαναφέρνουν στη μνήμη αγορές που έχουν κάνει για τον εαυτό τους πρόσφατα, αν τις θεωρούν εμπειρίες, αναφέρουν ότι η σκέψη αυτή τους φέρνει ικανοποίηση και χαρά, όπως ένιωσαν και κατά τη στιγμή της αγοράς.

Η χαρά του να προσφέρεις

Τα παραπάνω συμπεράσματα συνάδουν με μια μελέτη του 2003, των Leaf Van Boven και Thomas Gilovich,με τίτλο: "Να αγοράζεις ή να αποκτάς: Αυτό είναι το ερώτημα", στην οποία οι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι είναι πιο ευτυχισμένοι βιώνοντας ευχάριστα τη διαδικασία κάποιας αγοράς από ό, τι αποκτώντας απλώς αντικείμενα.

Δεν είναι σαφές, βέβαια, αν αυτό ακριβώς συμβαίνει και με την προσφορά δώρων. Ο Thomas Gilovichδήλωσε στο CNN ότι η ανταλλαγή δώρων είναι, από μόνη της, μια εμπειρία και ότι τα αντικείμενα που παίρνουμε αποκτούν συναισθηματική αξία που αυξάνει με το χρόνο. 

«Προσφέροντας, επίσης, ένα δώρο που γίνεται ευπρόσδεκτο με ιδιαίτερη χαρά, αποδεικνύουμε το πόσο καλά γνωρίζουμε το άλλο πρόσωπο. Στο θέμα της προσφοράς δώρων το κλειδί είναι σε σύνδεση με το άλλο πρόσωπο», καταλήγει ο Ryan Howell. 



Πηγή:sofokleousin.gr

http://www.psyhealth.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου