Σελίδες

Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

Μια όμορφη συζήτηση


syzitisi
Τι είναι μια όμορφη συζήτηση; Για μένα, η συζήτηση είναι καλή, όμορφη και ενδιαφέρουσα όταν έχω ένα θετικό συναίσθημα για αυτήν και νιώθω πως εμπλουτίζει τις γνώσεις μου αλλά και μου δίνει αφορμές για σκέψη. Έτσι, μια συζήτηση που έχει τα παραπάνω χαρακτηριστικά θα την θυμάμαι για αρκετό καιρό αλλά και θα έχω διάθεση να την επαναλάβω.
Παρά το γεγονός, βέβαια, πως επικοινωνούμε καθημερινά με αρκετούς ανθρώπους δεν είναι τόσο εύκολο να κάνουμε μια καλή συζήτηση. Για παράδειγμα, αν κοιτάξετε πίσω στον προηγούμενο μήνα π.χ. πόσες συζητήσεις θυμάστε και πόσες από αυτές θεωρείτε πως ήταν πολύτιμες για εσάς; Ο αριθμός των συζητήσεων αυτών θα σας επιτρέψει να βγάλετε συμπεράσματα για τις ικανότητές σας ως συνομιλητή αλλά και για την ικανότητα των άλλων στην συζήτηση. Οι πιο σημαντικές προϋποθέσεις για να υπάρξει μια όμορφη συζήτηση είναι:
  • Ο χρόνος
  • Η ενεργητική ακρόαση
  • Η εμπιστοσύνη μεταξύ εμού και του συνομιλητή μου
Ο Χρόνος
Πράγματι, μια συζήτηση συνήθως είναι μια γρήγορη ανταλλαγή πληροφοριών και πολύ σπάνια εξελίσσεται σε μια πιο βαθιά κουβέντα, εμπλουτίζοντας έτσι την συνομιλία με υψηλή συναισθηματική αξία. Μόνο αν υπάρχει αρκετός χρόνος στους συνομιλητές για να επικοινωνήσουν, να εκφραστούν αλλά και να ακούσουν μπορεί να αναπτυχθεί μια καλή συζήτηση.
Η Ενεργητική Ακρόαση
Μια μονόπλευρη συζήτηση στην οποία μόνο ένα άτομο μιλάει, δεν ονομάζεται συζήτηση αλλά μονόλογος. Μια καλή συζήτηση είναι μια ανταλλαγή, ένα δούναι και λαβείν, μια κουβέντα που αποπνέει σεβασμό για τον συνομιλητή σου πέρα των όποιων διαφωνιών.
Όταν ακούω τον συνομιλητή μου προσέχω αυτά που λέει και απαντώ στα λεγόμενα του κάνοντας ενεργητική ακρόαση και θέτοντας και εγώ τις δικές μου απόψεις. Δείχνω πραγματικό ενδιαφέρον και δεν προσποιούμαι πως η συζήτηση είναι ενδιαφέρουσα.
Βέβαια υπάρχουν άνθρωποι που τους είναι γενικά δύσκολο να κάνουν ενεργητική ακρόαση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχουν συχνά δυσκολίες στην επικοινωνία τους με τους άλλους. Γιατί δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η επικοινωνία είναι το θεμέλιο για μια επιτυχημένη σχέση όποια μορφή και αν έχει αυτή (ερωτική, φιλική, επαγγελματική κτλ).
Εμπιστοσύνη
Τέλος, δεν μπορεί να αγνοηθεί η διαπροσωπική συνιστώσα της εμπιστοσύνης μεταξύ των ατόμων. Η προθυμία μου να μοιραστώ κάτι σε μια συνομιλία είναι όσο μεγάλη είναι και η εμπιστοσύνη μου για τα άτομα που συμμετέχουν στη συζήτηση. Εάν η εμπιστοσύνη λείπει, είτε από εμένα είτε από τον συνομιλητή μου, η συζήτηση δε θα αναπτυχθεί πραγματικά σε μια ενδιαφέρουσα συνομιλία.
Το Κλειδί της Σκέψης – tokleidi.wordpress.com
Καλύτερα να συζητήσεις ένα θέμα χωρίς να καταλήξεις κάπου
παρά να καταλήξεις κάπου χωρίς να το συζητήσεις.
Joseph Joubert
Βιβλιογραφία: Πώς να αρχίζετε μια συζήτηση και να κάνετε φίλους, Don Gador, Εκδ. Κλειδάριθμος

Πηγή:http://www.tokleidi.com/2013/05/mia-omorfi-syzitisi/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου